Online lotgenotencontact

Vereniging Misofonie NL heeft twee (besloten) facebookgroepen:lotgenotencontact

Lotgenotenbijeenkomsten

Op een lotgenotenbijeenkomst kan in informele sfeer gepraat worden over misofonie. De bijeenkomsten vinden bij iemand thuis, het aantal deelnemers is maximaal 8. Het delen van ervaringen, informatie en tips staat centraal. Het kan heel steunend en leerzaam zijn om met mensen te praten die aan een half woord genoeg hebben. Zowel mensen met misofonie vanaf 18 jaar als partners en ouders van mensen met misofonie zijn welkom.

• 31 januari 2018 in Almere van 20:00 tot 22:00 uur
  • 7 mei 2018 in Almere van 20:00 tot 22:00 uur

Aanmelden per mail, onder vermelding van uw naam, telefoonnummer en het aantal personen. Een paar dagen voor de bijeenkomst ontvangt u van ons een mail met meer informatie, waaronder het adres.

Wilt u ons helpen door uw woonkamer beschikbaar te stellen voor een lotgenotenbijeenkomst? Stuur ons meteen een mail!
U regelt de koffie, wij regelen de rest.

Jongerenbijeenkomsten

Is de hele dag je headphones dragen nu goed of slecht voor misofonie?
Waarom hoort een misofoon zijn of haar triggergeluiden boven alles uit?
Hoe vertel ik mijn vrienden/klasgenoten dat ik misofonie heb?

In samenwerking met een kindercoach organiseren wij bijeenkomsten voor jonge misofonen van 12 tot 18 jaar. De bedoeling is om jonge misofonen ‘in real life’ in contact te brengen met lotgenoten en om ze handvatten mee te geven voor het omgaan met misofonie. We geven korte uitleg over misofonie en doen diverse oefeningen.

• Zaterdag 24 februari 2018 van 14:00 tot 16:30 uur in Erica
  • Zaterdag 14 april 2018 van 14:00 tot 16:30 uur in Diemen

Aanmelden graag per mail. Maximaal 6 deelnemers. Ouders zijn niet bij de bijeenkomst aanwezig.

Familiebijeenkomsten

Familiebijeenkomsten zijn bijeenkomsten voor familieleden (ouders, partners, broers, zussen of kinderen) van mensen met misofonie. We geven een informatie over misofonie en de behandelmogelijkheden. Wij geven tips voor het omgaan met misofonie. Door het delen van ervaringen leren deelnemers vooral van elkaar.

• 26 maart 2018 in Alblasserdam van 19:30 tot 22:00 uur *wordt verzet wegens ziekte*

Aanmelden graag per mail, onder vermelding van uw naam, telefoonnummer en het aantal personen en of u ouder, partner, broer/zus of kind van een misofoon bent. Een dag voor de bijeenkomst ontvangt u van ons een mail met meer informatie, waaronder het adres.

Informatiebijeenkomsten

Wij organiseren informatiebijeenkomsten over misofonie. U krijgt informatie over o.a. het neurobiologische model van misofonie, over behandeling van misofonie en over het omgaan met misofonie en misofoniepatiënten.

De toegang is gratis en iedereen is welkom. De informatie is ook interessant voor zorgprofessionals en docenten.

• Data 2018 nog niet bekend

U kunt zich aanmelden door een mail te sturen; vermeld hierbij s.v.p. met hoeveel personen u komt.

Overige activiteiten

De volgende presentaties en workshops geven wij op verzoek:

• Introductieworkshop mindfulness voor mensen met misofonie
  • Voorlichting aan zorgprofessionals (o.a. huisartsen en psychologen)
  • Voorlichting op scholen